25 Aralık 2009 Cuma

Yabancı Menşeili Diziler.

Ülkemizde yabancı dizilerin yeni yeni popüler olmaya başladığı yıllar olan 2004(Belki de daha önce ama ben bu konuda biraz Fransız olduğumdan 2004 yılı diye hatırlıyorum) yıllarında ben daha Kurtlar Vadisi ve türevleri diziler izleyen bir şahıs olarak "Abi lost'un 13. bölümünde vs vs nası oldu ama" veya "Moruk 24'ün 2. sezonu çok çılgın olacakmış" gibi muhabbetlere çok uzak kalıyordum ve özenmiyordum da değil hani.Fakat 2005 yılında üniversiteyi kazanmamla kendi kendime yabancı dizi kültürüne sahip olmalı ve yeni girdiğim ortamlarda geçen bu muhabbetleri bir yerinden yakalamalıyım dememle birlikte Prison Break izlemeye başladım.Ben de artık yabancı dizi muhabbeti yapabiliyordum.Ama bu yetkinliğim bir çok yabancı diziyi aynı anda izleyen kişilerin yanında sadece Prison Break izleyen birisi olarak sınırlı seviyede kalıyordu :) Ardından bu konudaki bilgi birikimimi bir nebze olsun geliştirebilmek adına artık insanların yerli dizi izlercesine bölüm bölüm takip ettiği Lost'u biraz! geriden de olsa izlemeye karar verdim.Fakat ne yalan söyleyeyim bende öyle anlatılan gibi bir etki yaratmadı.Belkide diğer kişilerle eş zamanlı izlemediğimden bana anlatılanlar beklenti seviyemi yükselttiğinde de kaynaklı olabilir bu memnuniyetsizliğim.Lost maceramda 1.sezonun 12.bölümüne kadar devam etti.Ardından bir süre ülke genelinde görülen yabancı dizi izleme durağanlığının da etkisi ile olsa gerek dizi izlemeye gerek duymadım.Fakat son zamanlarda tekrar hareketlenen yabancı dizi dalgalanmasına kapılarak Supernatural'a başladım(Dizi bitti bitecek ben daha yeni başlıyorum:))hatta bu dizi muhabbeti geçen bir ortamda "Ben de Supernatural izliyorum işte..." söylemime,"-e o dizi 2005 de başlamamış mıydı?" tepkisini alınca yıkılmadım desem yalan olur :)
Aslında benim şimdi anlatmak istediğim konu bu değildi,konuya böyle bir giriş yapıp başka yere bağlayacaktım ama anlatırken bu dizi olayı bana da keyifli geldi başlığı falanda değiştirip böyle devam etmeye karar verdim,e o esas anlatmak istediğim konuyu da bir sonraki sefer anlatıp siz binlerce takipcimi biraz merak içinde bırakacağımdan hepinizden tek tek özür dilemeyi kendi adıma bir borç bilirim :)
Bir de eskiden bu dizilerin cdsini bulmak ne kadar zordu.Büyük olaydı vallaha.-Kanka sende Lost'un 3. sezonu vardı demi onu bi ara bana versene,-Vardı da kanka onu X'e verdim bilgisayara atıp bana geri verince alırsın,sende bu arada bana My Name is Earl'u bi getirsene be..Gibi diyaloglarla sık sık karşılaşıyorduk.Şimdi hemen hemen herkes münferit bir şekilde internetten indirip izliyor bu dizileri.
Eskiden paylaşımcılık vardı be :)

0 comments :

Yorum Gönder