24 Aralık 2009 Perşembe

Ziraat Türkiye Kupası ama Ödül Dolarla!

Şimdi arkadaşım ben kendi ülkemin sınırları içerisinde Türk Lirası dışında başka bir para birimi ile bir ürün satıldığını görünce anlam veremiyor,sinir oluyorum.Özellikle teknoloji ürünü satışı yapan mağazalarda bu olayla yoğun olarak karşılaşmaktayız.Bu ülkede maaşını döviz ile alan kaç kişi var ki sen oraya fiyatı döviz cinsinden yazıyorsun?Bu olayın savunmasıda muhtemelen "O ürünü biz döviz ile alıyoruz" olacaktır.E peki kim alış veriş yaparken sana döviz veriyor?Hesap makinasından basit bir çarpma işlemi yaparak o günkü kurdan bedeli Türk Lirasına çeviriyorsun,e sen bu basit çarpma işlemini malın alındığı gün yaparak etikete bedeli Türk Lirası olarak yazsanda böylece üzerinde Atatürk'ün resminin olduğu paramıza biraz daha çok saygı göstersek fena mı olur.(Bu olayı düz mantıkla düşünen birisi olarak iktisadi açıdan hiç inceleme gereği görmedim)
Asıl diyeceğime şimdi geleyim.Ben ilk paragrafta anlattığım gibi artık herkes için sıradan olan sanki yıllarca Amerika'da yaşamışcasına o etiketlerdeki $ işaretlerine alışmış insanlardan olamayan birisi olaraktan bugün Galatasaray-Trabzonspor maçını izlerken dikkatimi bir şey çekti;Oynanan maç Türkiye Kupası mücadelesi,sponsoru bir Türk bankası olan Ziraat bankası,turnuvada yer alan takımların hepsi Türk.Buraya kadar herşey normal işte benim için anormal olan kısıma şimdi geliyoruz;Dadadadamm ödül Dolarla!Bu nası perhis bu nasıl lahana turşusu!Anlamadığım ödülü dolarla verince daha mı bi havalı oluyor çünkü bunun için başka mantıklı bir açıklama aklıma gelmiyor,anlayan varsa beri gelsin.

0 comments :

Yorum Gönder